OCH jag som tyckte att ……

….bredbandsbolagets support var kasst!! Har nu suttit i över 1,5 timme för att komma fram till telias support, utan att lyckats Förvirrad Visserligen det är ju fel av mig att skriva att de är sämre eftersom jag inte ens fått prata med dem.

Första kön jag hamnade i var det 63 före mig Ledsen No problems. Skev den förra bloggen och lästa igenom CW:s blogg. Sen fick jag svar Mycket glad
-Ja, du ska nog prata med bredbandssupporten, fick jag till svar. Jag kopplar dig.
Tackade så mycket. Ny hamnade jag i en kö på 5 men OJ vad den tog tid!! Nästan lika lång tid som de 63. Sen fick jag äntligen svar. -Vad har du för modem?, frågade hon.
-Hmmm, det måste jag upp och kolla. Thomson!!
-Jaha, då ska du prata med Telia smart. Jag kopplar dig Ledsen
-Men du jag har ju redan väntat i e v i g h e t e r!!! 
-Ja, men det är inte så lång kö. Nästa gång du ringer får du säga "Telis Smart" när du ringer
-Okey, tack så mycket.
Nu var det 6 i kö. Väntade, väntade, väntade.
Dit samtal kopplas nu vidare, sa en ljuv kvinnnlig röst.
SEN VAR DET DÖTT!!!
-HALLÅ??!!
Nää, jag hade blivit bort kopplad.

Ringer igen Arg
-Tala om ditt ärende, sa samma ljuvliga kvinnoröst.
-TELIA SMART, sa jag.
-Jag behöver veta lite mer om ditt ärende. Gäller det Avtal, pågående leverans, fakturafrågor?
– Pågående leverans.
-Ja ha, fakturafrågor!
-NEJ!!!!!!!!!
-Vilket telefonnummer gäller det?
-0478-……..
-Fakturaavdelningen har öppettider……..
Då la jag på.

Ringer upp igen samma procedur. Denna gång artikulerade jag "pågående leverans" och hon fick inte det till fakturafrågor. Hur de överhuvudtaget kan få pågående leverand till fakturafrågor är en gåta
-Väntetiden för närvarande beräknas till 28 minuter, fick jag till svar.
Då gav jag helt enkelt upp!!! Ni kanske undrar varför jag ringde dem. Jo, för vi betalar för upp till 24 Mbit och de levererar inte mer än 8 Mbit till oss. Jag vill inte betala för mer än vad de ger!! Jättearg


 

Annonser
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till OCH jag som tyckte att ……

  1. Marie skriver:

    Det har tydligen inte varit någon bra telefoneringsdag idag! Jag har också suttit i telefonkö i evigheter! Det är skittråkigt!!!

  2. Marie skriver:

    Ja men kaffet kan du få bjuda på en annan gång! Men då behöver vi ju inte gnälla på telefonköer och fruktansvärt tråkigt väder…
     
    Kram på dig!

  3. CATWOMAN skriver:

    visst blir man less…. alla dessa köer ochn ska man kopplas vidare…
    byt eländet— så dä\’r dålig service är inte bra… har hört andra som klagat på dem…
    men det är klart det kanske är likadant överallt.
    Fast det verkar som telia har bättrat sig mkt… en djungel att välja rätt…
    sov gott snickardamen—
     
    p.s. näsat gång ngn säger att du är smal… kontra med att säga "Ja det kan man inte säga om dig i alla fall… du är mer lik en fetknopp"… hi hi…

  4. Lotta skriver:

    Ja det är baske mig så man kan gå upp i atomer när det blir så här.jag har telia och det funkar kanon jag får det jag betalar för så jag skall intye klaga.
    Hoppas det löser sig för dig och att du kommer fram nästa gång Kramiz och natti natti / Lotta

  5. Ninni skriver:

    HEJ! Oj jisses vilken soppa! Det tog sin tid… invecklat lät det att komma fram!Jodå ingen fara, snurrig är jag också så det går bra. Ny op tid har jag jopp och på måndag ska jag in och opereras… börjar ärligt talat bli rätt nervös!!

  6. Anna skriver:

    Telefonköer är PEST!!!!!!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s