1/4 av Sveriges befolkning jobbar för vägverket!!

 
Vet inte hur det ser ut i resten av landet men här i Småland  är det ett väldigt populärt yrke. Man tror i allafall att de jobbar för vägverket. Det är alla dessa som i tid och otid går runt i sina reflexvästar.
 
PICT0014
 
Fyller säkerligen sin funktion.
 
karl_lagerfeld
 
När man går vid mörka landsvägar så är de jätte bra. Men vad fyller de för funktion inne på ICA??
 
Reflex-vast-jobb
 
En del går ju inte utanför dörren utan västen på. Fattar inte detta mode riktigt. Går man på trottoaren i ett upplyst samhälle så behöver man väl för jösse namn inte ha en reflexväst på sig, eller???
 
Så nu har jag fått gnälla av mig lite Blinkning Kanske kommer jag bli angripen av västälskare men det tar jag gärna. Ungefär som Foppatofflorna ett mode jag heller aldrig begripit Förvirrad Där handlar det om den andra 3/4 av befolknigen. Jag måste vara helt ute som varken fattar att man SKA ha en reflexväst och minst ett par Foppatofflor Mycket glad
 
Ha en go lördags kväll / Eva-Lena
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till 1/4 av Sveriges befolkning jobbar för vägverket!!

  1. Anna skriver:

    Jag håller HELT OCH FULLT med dig!! Ser skittöntigt ut!!!!
    VVRF = Våga Vägra ReflexVäst!!

  2. Ninni skriver:

    Näääää våga inte vägra reflexväst! De är kanon!! Tom i områden med gatbelysning faktiskt för folk "försvinner" mellan gatlyktorna och när de ska över övergångsställen osv så är det jättebra de syns mkt bättre!! Så PÅ med reflexvästen NU!

  3. eva-lena skriver:

    Nää du vännen, mig får du inte på någon reflexväst inte :o) Går jag på trottoaren och en bil av oförklarlig anledning är där och kör så hjälper ändå inte västen. Går jag över vägen så ser jag mig alltid för innan. Sen finns det ju mång andra fina reflexer man kan använda oxå :o)

  4. anette skriver:

    hahaha vilka djupa funderingar en lördag….visst det är ju inte så snyggt, varken väst eller foppatofflor….men oj va praktiskt hahaha

  5. Jenny skriver:

    Ja faktiskt så är det inte alltid gatubelysning hjälper så mycket om personen är helt svartklädd. Som när jag åkte från jobbet för någon månad sen, så är det juh belysning på den vägen, men ändå var det i sista minuten jag upptäckte att det gick  två personer där. Hade dem haft en reflexväst (eller iofs en reflex överhuvudtaget) så hade jag sett dem mycket tidigare.  Någon väst har inte jag heller, utan jag har slagit till med en hel jacka. Främst att kunna ha i stallet nu när det blir mörkt så tidigt. Sen att det kanske inte är den snyggaste spelar ingen roll, jag vet att jag iaf syns. Säkerhet går först 😉 Kan aldrig vara nog för säker nu för tiden….Kramar/Jenny

  6. Jenny skriver:

    Kanske ska tillägga att det inte går någon trottoar längs vägen till jobbet så personerna gick juh på vägen. Kram/Jenny igen 🙂

  7. CATWOMAN skriver:

    men om GRÄVLINGEN hade haft reflexväst hade jag kanske hunnit bromsa då jag inte hann se den förrän det var för sent … nu mosade jag den… DEN DOG EVA-LENA… snyft…
    ojojoj…  MVTG = Mera VÄstare Till Grävlingarna
     
    kramen reflexdamen

  8. eva-lena skriver:

    Förståndigt av dig Jenny. Jag anser att västarna fyller en funktion. Precis som du säger när man går efter landsväg. Det jag tycker är lite tossigt är när man ska ner till ICA och kränger på sig en väst trots att man går på en trottoar. Reflexer ÄR viktigt att ha på sig i trafiken!!!

  9. Anne skriver:

    Min kloka dotter, jag är så glad att hon är rädd om sig :))Visst vore det praktiskt med en sån väst för precis som Jenny skriver så finns det inte trottoarer överallt. Sen när har det som är praktiskt och bra varit snyggt? Att det sen blir en mode fluga av det är ju tackvare all reklam som man matas med, folk går på det och tror på att det som sägs i reklamen är rätt och riktigt. Jag var smart och köpte en vit jacka för då syns jag, fast nu visade det sig att den vita jackan är värdelös som jacka efter första tvätten, så jag köpte mig en ny blå och nu syns jag inte längre och inga reflexer har jag. Så jag är inte lika intelligent som min egen dotter :(Foppa tofflor jag har INTE och kommer aldrig att köpa. Men en väst kanske jag skulle behöva om jag flyttar ut på landet och vill följa med Olle på kvälls promenader *ler*Ha en bra söndag och ta hand om er i mörkret…..bär reflex….Kramar om er alla

Lämna en kommentar